Στα χνάρια του Οδυσσέα. Ταξίδι 6.000 νμ σε θάλασσα και ποτάμια από τον Ιωσήφ Παπαδόπουλο.

Του Δημοσθένη Βαρβέρη

Στα χνάρια του Οδυσσέα. Ταξίδι 6.000 νμ σε θάλασσα και ποτάμια από τον Ιωσήφ Παπαδόπουλο.

ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ

Την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος και ο Γιώργος Νίκας πρόκειται να λύσουν κάβους και να αποπλεύσουν για ένα ταξίδι 6.000 περίπου ναυτικών μιλίων στις θάλασσες και στα ποτάμια της Ευρώπης. Σε κάποιο σημείο της διαδρομής τον Γιώργο Νίκα θα αντικαταστήσει ο Νίκος Κονιτσιώτης και αυτόν αργότερα ο Γιάννης Κούκης και ενδεχομένως και ο Γιάννης Παπαδόπουλος, γιος του Ιωσήφ.

Λόγοι ανωτέρας βίας και με δεδομένο ότι καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν καλύπτει σκάφος και πλήρωμα για το τμήμα της Μαύρης Θάλασσας, βγήκε απ' το αρχικό πλάνο το τμήμα της διαδρομής που περιλαμβάνει την εμπόλεμη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και του Δούναβη.

Το ταξίδι

Το σκάφος θα αποπλεύσει από τη μαρίνα του ΤΑΕ ΚΒΟ ΝΤΟ (Παλαιό Φάληρο) στις 10 το πρωί της Κυριακής 2 Ιουνίου 2024. Αφού περάσει τη διώρυγα της Κορίνθου και το πλήρωμά του διανυκτερεύσει στην Πάτρα και στο Ληξούρι της Κεφαλονιάς, θα διασχίσει την Αδριατική, την Κεντρική Μεσόγειο (Σαρδηνία, Κορσική ή εναλλακτικώς δυτικές ακτές Ιταλίας), θα μπει στον ποταμό Ροδανό στο ύψος της Μασσαλίας (Port Saint Louis) και αφού διασχίσει ολόκληρη τη Γαλλία μέσω Ροδανού και Σηκουάνα, θα βγει στη Βόρειο Θάλασσα στο ύψος της Χάβρης.

Στη συνέχεια το σκάφος θα πλεύσει κατά μήκος της ακτογραμμής της Γαλλίας και του Βελγίου μέχρι το Ρόττερνταμ της Ολλανδίας και, αφού διασχίσει την Ολλανδία, τη Γερμανία και την Ελβετία, θα μπει στον ποταμό Ροδανό στο ύψος της Βασιλείας και θα βγει και πάλι στη Μεσόγειο στο ύψος της Μασσαλίας (Port Saint Louis).

Από τη Μασσαλία το σκάφος θα επιστρέψει στην Ελλάδα, αφού περάσει απ' την Κορσική, τη Σαρδηνία, τη Σικελία και τα νησιά του Ιονίου. Η διαδρομή αυτή ενδέχεται να αλλάξει στην πορεία εάν προκύψουν προβλήματα που επιβάλλουν μια τέτοια αλλαγή.

Η διανυκτέρευση και η διατροφή του διμελούς πληρώματος θα γίνεται στο σκάφος.

Ποιος είναι ο κυβερνήτης της «Οδύσσειας»

Ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος είναι γνωστός από τη μακρόχρονη ενασχόλησή του με τα φουσκωτά σκάφη και τη θάλασσα. Υπήρξε ο ιδρυτής του «Ο.Φ.Σ.Ε.» και του «ΝΑΥΤΙΛΟΥ». Έχει πραγματοποιήσει πολλά και μεγάλα ταξίδια (Σκωτία 1991 και 1993, Γιβραλτάρ, Κων/πολη, Κύπρος) ενώ έχει λάβει μέρος σε πολλούς αγώνες ταχυπλοίας με πολλές διακρίσεις, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος (γύρος Σκωτίας, Γύρος Αζορών, Ερυθρά Θάλασσα). Έχει επίσης διοργανώσει αποστολές αγάπης στα μικρά και ξεχασμένα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου (Κάσος, Άη Στράτης, Ίμβρος, Καστελλόριζο, Διαπόντια νησιά), ενώ έχει συμμετάσχει σε αποστολές αγάπης στα Ψαρά, στην Αστυπάλαια, στους Αρκιούς και στο Αγαθονήσι.

Το πλήρωμα

Οι Γιώργος Νίκας, Νίκος Κονιτσιώτης, Γιάννης Κούκης και Γιάννης Παπαδόπουλος είναι έμπειροι θαλασσοταξιδευτές με φουσκωτά σκάφη, με πολλά ταξίδια στο ενεργητικό τους.

Οι σκοποί του ταξιδίου

Συμβολική αναβίωση της του Ομήρου Οδύσσειας.

Προβολή της ναυτοσύνης των Ελλήνων.

Επαφή με απόδημους Έλληνες.

Αποτύπωση του ταξιδιού με βίντεο και φωτογραφίες.

Τεστ αντοχής, σκάφους, κινητήρα και πληρώματος.

Χορηγοί

  • ΕΒΑΛ – ΒΑΛΛΙΑΝΑΤΟΣ ΑΒΕΕ (πλήρης ναυτιλιακός εξοπλισμός και υδραυλικό τιμόνι, μπάκετ καθίσματα, inverter, ηχοσύστημα, εφεδρικό δοχείο καυσίμου κ.α.).
  • Laser Marine - Ηλίας και Γιώργος Καρράς (έκπτωση στην αγορά του σκάφους).
  • Tohatsu - Π. Πετρόπουλος Α.Β.Ε.Ε. (έκπτωση στην αγορά των κινητήρων).
  • MARINE PLUS - Δημήτρης Βρανόπουλος (καύσιμα).
  • ARGO OIL (καύσιμα).
  • Ι.Κ. (καύσιμα).
  • Drone House - Σπύρος Τάπας (drone Autel Pro Evo II).
  • Κυριαζής Batteries and More (μπαταρίες και inverter 12/220).
  • Zannikos Marine - Τάσος Ρούσσος (ναυτιλιακός εξοπλισμός).
  • Smart Boat - Σύστημα εντοπισμού σκάφους.
  • Τέντες σκαφών - Γιώργος Θανόπουλος.
  • Πυροσβεστήρες Βόλου - Χαράλαμπος Νταής.
  • «Μικρές Διαδρομές Σάμου» - Άρης Κωνσταντάρας.
  • «Σύνδεσμος Σιφνίων» - Αντώνης Ζαμπέλης.

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ

  • Του Υπουργείου Ναυτιλίας.
  • Του Υπουργείου Τουρισμού.
  • Του Λεριακού Ομίλου Σκαφών.

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  • «RIB and SEA» - Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
  • YouTube - Ιωσήφ Παπαδόπουλος (128.000 συνδρομητές στα τέλη Δεκεμβρίου 2023).
  • Ηλεκτρονικό περιοδικό «Σκάφος» - NatexMedia.gr - Εκδόσεις Βαρβέρη.
  • «Boat & Fishing» – Γιώργος Πολυχρονίου.

ΤΟ BUDGET ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

Το budget του ταξιδιού προβλέπεται να ανέλθει στα 20.000 περ. ευρώ.

Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού θα διατεθεί στα καύσιμα.

Οι χορηγοί θα προβληθούν αναλογικά με τα λογότυπά τους επάνω στο σκάφος, αλλά και με αναφορές στο διαδίκτυο, στο YouTube, σε έντυπα και ενδεχομένως σε τηλεοπτικά κανάλια.

ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Το σκάφος είναι ένα υβριδικό 5μετρο (4,99) φουσκωτό σκάφος της ελληνικής εταιρείας Laser Marine των Ηλία και Γιώργου Καρρά, και ο κινητήρας ένας τετράχρονος εξωλέμβιος 115 h.p. της Tohatsu.

ΚατηγορίαΑΠΟΣΤΟΛΗ
Print
Back To Top